Revija za socijalnu politiku, Svezak 12, Br. 1 (2005)

Veličine fonta:  Mali  Srednji  Veliki

 

MEĐUNARODNA KONFERENCIJA: LOKALNA ZAJEDNICA I SVEUČILIŠTE IZGRADNJA PARTNERSTVA ZA UNAPREĐENJE PRAKSE, ISTRAŽIVNJA I OBRAZOVANJA

Stavanger, 4. – 7. kolovoza 2004.

 

Međunarodna konferencija pod nazivom Lokalna zajednica i sveučilište–Izgradnja partnerstva za unapređenje prakse, istraživanja i obrazovanja  održana je 4.–7. kolovoza 2004. u gradu Stavangeru, Norveška. Glavni organizator ove konferencije bio je Fakultet za obrazovanje u zdravstvenom i socijalnom radu, Sveučilišta Stavanger, Norveška.

Ovaj fakultet obrazuje buduće praktičare kao što su socijalni radnici, socijalni pedagozi te njegovatelji(ce). Obrazovanje koje pružaju sastoji se od velikog broja diskusija o tome kako podići kvalitetu pružanja socijalnih usluga, te kako fakultet može preuzeti dio odgovornosti i utjecati na pozitivne promjene.

Misao vodilja cijele konferencije bilo je pitanje: Kako sveučilišta i lokalne zajednice mogu surađivati na unapređenju dobrobiti za sve građane te kako sveučilišta mogu postati društveno odgovorna?

Tijekom konferencije izmjenjivala su se izlaganja stručnjaka iz područja teorije i prakse te dijelila iskustva uspješno ostvarenih  suradnji i partnerstava između sveučilišta i lokalne zajednice. Više informacija o konferenciji nalazi se na http://www.his.no/ccp-norway

 

Što je zapravo partnerstvo lokalne zajednice i sveučilišta?

Korijeni ovog koncepta potječu iz Čikaške škole i rada Jane Addams, John Dewey, James H. Tufts, George Herbert Mead i Charles Meriam. Njihovi radovi bili su važne smjernice za unaprjeđenje obrazovanja i razvoja socijalnih reformi. Uske veze između znanstvenika, teoretičara i praktičara proširile su usmjerenje na trenutne socijalne probleme s kojima su se susretali. Njihov cilj je postao podijeliti odgovornost i surađivati na unaprjeđenju socijalnih usluga za građane.

Partnerstvo lokalne zajednice i sveučilišta u praksi se ogleda na sljedeći način. Studenti tijekom svog obrazovanja na fakultetu imaju priliku aktivno učiti kako bolje razumjeti lokalne zajednice te kako surađivati s njima na rješavanju konkretnih problema. To može biti kroz sudjelovanje u istraživanjima koja se provode u lokalnoj zajednici, obavljajući praksu u nekoj od lokalnih ustanova ili organizacija i tome slično. Profesori i drugi fakultetski suradnici daju svoj doprinos dijeleći znanje i iskustvo potrebno za pokretanje i razvoj projekata u zajednici te prate rad studenata. Predstavnici lokalne zajednice koriste u svojoj praksi preporuke dobivene radom sveučilišta odnosno fakulteta (npr. rezultate istraživanja, studije) te isto tako

imaju mogućnost predstaviti postignuća iz rada u zajednici na fakultetu (npr. držanjem izlaganja, predavanja, organiziranjem radionice). 

Tijekom konferencije brojni sudionici predstavljali su svoj način provođenja ovog koncepta. Na primjer, pri Sveučilištu Trent, Kanada postoji Centar za edukaciju u lokalnoj zajednici. Taj centar djeluje kao udruga i prikuplja sredstva za provedbu istraživanja i obrazovnih projekata u njihovoj zajednici. Sredstva koja prikupe od raznih donatora kao što su banke, razne mreže, odbori itd. ulažu u provedbu navedenih aktivnosti. Svake godine ovaj centar objavi natječaj na koji se mogu javiti lokalne organizacije s prijedlogom za provedbu određenog projekta važnog  za lokalnu zajednicu. Nakon što se odaberu najbolji i najvažniji projekti započinje provedba na način da studenti odlaze u zajednicu i provode istraživanje, organiziraju sastanke, fokus grupe i tome slično. Rezultati dobiveni provedbom projekta predstavljaju novo ulaganje u zajednicu. To su na primjer smjernice za unaprjeđenje pružanja usluga u području socijalne skrbi, novi modeli skrbi o građanima ali i razvijena mreža suradnika, volontera, donatora i kvalificiranih radnika. Više informacija o ovom centru mogu se naći na www.trentu.ca/tccbe

 

Andreja Tonč



Revija za socijalnu politiku (Online). ISSN: 1845-6014